loading...

Video : Penerima Kunci Rumah 1Razak Mansion ‘Teruja’

KUALA LUMPUR – Rata-rata penduduk asal yang juga merupakan pemilik rumah Di kawasan Perumahan Awam Razak Mansion menyatakan rasa keterujaan mereka apabila perumahan itu dibangunkan semula.

Seorang daripadanya, Tamilarasi Manickam berkata, peluang untuk memiliki rumah baharu tenyata merupakan perkara yang dinanti-nantikan malah sangat teruja apabila dapat menikmati rumah yang kini menjadi miliknya dengan pasaran harga RM350,000 itu.

“Saya dangat teruja apabila dapat menikmati rumah baharu ini.

“Setiap kali saya tidak sabar untuk melihat rumah ini siap di bina dalam tempoh dua tahun dan kini, saya terima kunci rumah hari ini,”katanya yang tinggal sejak bapa beli rumah dan membesarkannya di sini.

 

 

Kelmarin, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyerahkan kunci kepada 658 penduduk asal Perumahan Awam Razak Mansion yang dibangunkan semula dan dikenali sebagai 1Razak Mansion di Sungai Besi.

Najib berkata, pemilik-pemilik rumah 1Razak Mansion itu menikmati insentif-insentif istimewa antaranya setiap unit rumah telah mempunyai hak milik strata di bawah nama pemilik masing-masing.

“Semua unit baharu ini dengan pajakan 99 tahun berbanding unit lama dengan baki pajakan 40 tahun dan tidak mempunyai hak milik strata.

“Malah 101 unit penyewa perumahan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) telah ditawarkan pada harga jualan RM42,000 seunit yang mana pada masa ini harga pasaran rumah tersebut bernilai RM350,000 ke atas,” katanya ketika berucap pada majlis penyerahan kunci 1Razak Mansion di sini hari ini.

Projek pembinaan semula 1Razak Mansion bermula pada Disember 2014 dan siap sepenuhnya pada Disember 2016.-SuaraTV



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW
Previous
Next Post »
loading...