loading...

Raja Bomoh Buat Ritual Di HKL

KUALA LUMPUR: Raja Bomoh sekali lagi tampil melakukan ritual kali ini  ritual di luar Institut Perubatan Forensik di Hospital Kuala Lumpur di sini atas kematian Kim Jong-nam.

Ibrahim Mat Zin, yang menggelarkan dirinya Raja Bomoh Sedunia, dengan gelaran Datuk Mahaguru, itu membuatkan pengamal media bekejar merakamkan aksi ritual itu, kira-kira jam 6 petang, kelmarin, lapor TheStar.

Beliau kemudiannya menunaikan ritual dengan sepasang kayu yang digunakan sebagai teropong selepas membaca doa sebelum meninggalkan kawasan itu kira-kira lima minit kemudian.

Pada hari Ahad, tiga minit 18 saat video Ibrahim melakukan ritual di pantai, bagi melindungi Malaysia daripada serangan nuklear Korea Utara.

Terdahulu, Ibrahim dirakam bersama tiga pembantu di dalam air dengan dua kelapa, sepasang kayu digunakan sebagai teropong, lima meriam buluh, permaidani juga semangkuk air laut.

Ibrahim, telah membaca doa di seluruh ritual dan melemparkan kelapa ke dalam air.

Terdapat juga amaran dalam video itu dengan berkata penonton dilarang untuk menjalankan ritual di rumah.

“Upacara ini adalah untuk melindungi Malaysia daripada sebarang ancaman atau serangan dari negara-negara lain, terutama Korea Utara,” Ibrahim yang dipetik sebagai berkata dalam sebuah portal SmasaNews.

“Upacara ini juga di hati ‘melembutkan’ pemimpin tertinggi Korea Utara jadi dia akan melepaskan 11 rakyat Malaysia dengan segera dan menyelesaikan (Kim Jong-nam assassination) keadaan ini,” katanya.

Menjelaskan bahawa meriam buluh adalah simbolik, beliau berkata upacara bukan untuk memprovokasi mana-mana pihak tetapi penanda aras bagi memastikan bahawa konflik ini akan diselesaikan tidak lama lagi.

Korea Utara menghalang semua rakyat Malaysia daripada meninggalkan kerajaan pada 7 Mac lalu, selepas Malaysia mengusir duta Korea Utara Kang Chol akibat daripada ketegangan hubungan diplomatik selepas peristiwa pembunuhan Jong-nam, pada 13 Februari lalu, iaitu abang tiri kepada pemimpin Korea Utara Kim Jong -un.

Terdahulu, Ibrahim dikenali dengan kontroversi selepas mengadakan ritual pertamanya pada Mac 2014 dimana dia telah melakukan dua upacara di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur untuk kononnya mengesan pesawat Malaysia Airlines MH370-SuaraTV

 



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW
Previous
Next Post »
loading...