loading...

Pemandu Gen2 Lawan Arus ‘Lari’ Dari Kemalangan Pertama Di Plaza Tol

BUTTERWORTH – Panik. Itu punca seorang remaja perempuan bertindak memandu keretanya melawan arus di Lebuh Raya Utara-Selatan pagi semalam, sehingga menyebabkan seorang maut.

Sumber yang terlibat dalam siasatan kejadian itu memberitahu FMT, pemandu berusia 19 tahun itu terlanggar di bahagian belakang 2 kereta dekat Plaza Tol Sungai Dua (arah selatan), kemudian cemas dan cuba melarikan diri.

Saksi kejadian memberitahu polis, remaja tersebut kemudian memandu memasuki bukaan jalan untuk kenderaan kecemasan membuat pusingan U, sebelum meluru sejauh 5km ke arah Seberang Jaya.

Peristiwa itu turut dirakamkan seorang pemandu dari arah bertentangan, menunjukkan Gen-2 tersebut dipandu laju di waktu puncak, ketika ramai sedang menuju tempat kerja.

Kereta itu kemudian melanggar sebuah Perodua Kelisa dipandu Mohamad Fandi Rosli, 26, menyebabkan dia maut serta merta.

Gen-2 tersebut kemudian hilang kawalan, berpusing-pusing lalu melanggar 5 kenderaan lain, termasuk sebuah van mengangkut pekerja kilang dan motosikal.

FMT masih belum mendapatkan pengesahan polis tentang urutan peristiwa tersebut.

Bagaimanapun, polis mendapati remaja tersebut positif dadah methadone, dan juga percaya pemandu dalam keadaan mabuk.

Pemandu terbabit, seorang model bekerja separuh masa di acara pelancaran dan pameran kereta, dijangka dihadapkan di Mahkamah Sesyen Butterworth hari ini.

FMT difahamkan dia pernah terlibat dalam sebuah pertandingan ratu cantik di Juru.

Sementara itu, New Straits Times melaporkan keluarga Fandi terkejut dengan kejadian itu.

Fandi yang berasal dari Sungai Petani sedang pulang selepas seharian bekerja di sebuah kilang di Seberang Jaya, Prai.

Isterinya, Norashikin Abdul Halim, seorang jururawat di Hospital Selayang, tiba di Hospital Seberang Jaya pada petang semalam untuk menuntut jenazah.

Norashikin tidak dapat menahan perasaan, dan beberapa kali pengsan di bilik mayat, menurut NST.

Ayah Fandi, Rosli Lin, 57, berkata dia terkejut melihat klip video menunjukkan bagaimana sebuah Gen-2 meluru laju melawan arus trafik, beberapa saat sebelum melanggar Kelisa dipandu anaknya.

“Kami serahkan kepada polis menyiasat, tetapi kami mahu keadilan,” kata Fandi.

Jenazah Fandi dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Pokok Assam, Sungai Petani malam tadi. Arwah juga meninggalkan ibu, Noor Suraini Ismail, 47, dan seorang adik perempuan. – Fmt



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW
Previous
Next Post »
loading...