loading...

Video: Lagi Kes Curi Coli Di Kedai Dobi 24 Jam

KEDAI dobi layan diri memang dijadikan pilihan kebanyakan warga kota kerana ianya memudahkan selain harganya juga berpatutan.

Disebabkan proses membasuhnya memakan masa lebih kurang setengah hingga satu jam, ramai yang memilih untuk pergi ke tempat lain sementara menunggu proses basuhan selesai.

Tapi jaga-jaga, takut selepas ini ada pula yang kehilangan pakaian dalam pula gara-gara individu ini yang sedang giat menjalankan ‘operasi mengumpul’ di kedai dobi.

Menerusi laman Facebook, rakaman video berdurasi 55 saat memaparkan tindakan seorang lelaki mencuri baju dalam wanita dalam kejadian di sebuah kedai dobi di Kuala Pilah, Negeri Sembilan, mencetuskan panik orang ramai.

Menurut pemilik premis Dobi Depot, insiden dipercayai berlaku kira-kira jam 8.30 malam Jumaat lalu, ketika ketiadaan pelanggan di premis tersebut.

Dalam rakaman litar tertutup (CCTV), lelaki yang berbaju kemeja-T hitamitu dilihat menyelongkar sebuah mesin basuh sambil memerhatikan keadaan sekeliling sebelum bertindak mencuri pakaian dalam.

Suspek kemudiannya menyembunyikan pakaian dalam yang dipercayai coli di dalam seluarnya sebelum bertindak meninggalkan premis tersebut.

Susulan insiden itu, Dobi Depot menerusi kenyataan di laman Facebooknya mengingatkan golongan wanita supaya berhati-hati ketika mendobi dan sentiasa mengawasi pakaian mereka.

“Kegiatan mencuri pakaian dalam wanita di kedai dobi layan diri semakin menjadi-jadi sekarang ini dan terkini terjadi di Dobi Depot, Kuala Pilah pada 20 Oktober 2017 lalu.

“Pihak kami ingin mengingatkan supaya kaum wanita mengambil langkah berhati-hati ketika mendobi dan sentiasa mengawasi pakaian anda serta peka dengan persekitaran keliling,” katanya.

Julai lalu, netizen turut digemparkan dengan insiden seorang lelaki yang dikatakan berpangkat ‘pak cik’ didakwa menyelongkar beberapa mesin pengering di sebuah kedai dobi layan diri di Shah Alam untuk mencari pakaian dalam wanita. – MYNEWSHUB.CC

Loading...

Previous
Next Post »
loading...