loading...

Jangan Sebarkan Fahaman Komunis – Rani Kulup

PETALING JAYA: Rani kulup memberi amaran keras kepada penganjur MARXISME yang menyebarkan fahaman komunis dinegara ini agar menghentikan segera.

 

“Saya sebagai bekas tentera merasa marah kenapa nak adakan balik fahaman komunis dalam negara kita, berbelas tahun kita berjuang menentang komunis akhirnya komunis tewas ditangan kita di zaman saya dahulu.

 

“Zaman sekarang ini nak adakan balik, ini sunggh haram jadah dan celaka!” katanya.

 

Ekoran itu, satu laporan polis telah dibuat olehnya bersama badan NGO lain seperti Keris Emas. ARC, Kipidap Dongibab, PERMAS,Majlis Bendahara bagi memastikan siasatan dapat dijalankan terhadap pengajur dan menghentikan penyebaran fahaman tersebut.

 

Katanya lagi, tindakan menghidupkan kembali fahaman dan ideologi Komunis di negara ini hanya akan menyusahkan rakyat.

 

“Saya puji Ketua Polis negara, cepat-cepat ambil tindakan panggil pihak penganjur, jangan disebut-sebut lagi, susah rakyat negara kita, rakyat dah aman, rakyat dan hidup senang lenang, untuk apa nak dihidupkan fahaman komunis untuk apa.” ujarnya.

 

Dalam pada itu, beliau turut berpesan kepada generasi muda agar menghargai setiap perjuangan oleh pejuang terdahulu.

 

“Pesan ayah, ingat generasi baru sekarang ini, kasihanilah mak dan bapa kita serta bekas pejuang seperti polis dan tentera yang bertungkus lumus siang dan malam berjuang untuk menentang pengganas komunis yang sungguh kejam untuk menyeksa rakyat kita.

 

“Pihak penganjur ini bawa-bawalah bertaubat dan hentikan segera buat untuk kursus fahaman komunis ini.”

 

 

 

Previous
Next Post »
loading...