loading...

Takraw Malaysia rangkul emas selepas 24 tahun

Selepas menunggu 24 tahun akhirnya sukan sepak takraw menghasilkan emas di Sukan Asia. Dalam kejohanan antara regu skuad negara yang diwakili oleh Syahir Rosdi, Zulkifli Abdul Razak, Norhaffizi Abdul Razak, Farhan Adam dan Azlan Alias berjaya menumpaskan Indonesia dalam perlawanan akhir sebentar tadi.
Selepas dikejutkan pada set pertama selepas tumpas 18-21, skuad negara seakan gementar berhadapan sokongan padu penyokong lawan sehingga ketinggalan 11-15 pada separuh masa kedua. Namun trio takraw negara berjaya mengejar sebelum menang dengan keputusan 22-20.
Pada set ketiga, skuad negara seakan mendapat tenaga baru dan berjaya mendapatkan mata demi mata sebelum memenangi perlawanan dengan keputusan 21-11.


Tahniah kepada skuad takraw negara yang akhirnya menamatkan kemarau emas dalam sukan takraw. Namun jangan terlalu gembira kerana kemenangan ini tanpa adanya skuad Thailand yang tidak bertanding.
Mungkin selepas ini skuad takraw perlu berpandangan lebih jauh untuk cuba menumbangkan Thailand dalam acara berpasukan pula.

Previous
Next Post »
loading...