loading...

Penalti Jepun ranapkan impian skuad bola sepak pungut pingat Sukan Asia

Perlawanan pusingan kedua antara pasukan bawah 23 Tahun Malaysia menentang Jepun tidak berkesudahan dengan cerita menarik. Walaupun sebelum ini skuad negara melakukan kejutan untuk melangkah ke pusingan kedua namun langkah pemain yang dilatih oleh Ong Kim Swee terhenti hingga sini.
Dalam perlawanan yang seimbang ini, skuad negara membuktikan bahawa mereka mampu untuk bersaing dengan pasukan yang lebih tinggi rankingnya.

Skuad Malaysia mempunyai peluang dan pemain terbaik malam ini, Safawi Rasid dinafikan gol oleh tiang dan palang sebanyak 2 kali. Malahan percubaan pada minit terakhir juga dapat ditepis oleh penjaga gol lawan.
Gol pasukan Jepun dihasilkan oleh Ayase Ueda melalui sepakan penalti selepas Dominic Tan terpaksa menjatuhkan pemain Jepun yang berhadapan satu lawan satu dengan penjaga gol Haziq Nazli pada minit ke 89.

Agak menyedihkan tetapi ia bukanlah tanda kalah dari pasukan negara. Nampak pemain Malaysia sebenarnya boleh bersaing apabila mempunyai lebih banyak peluang terutama pada babak kedua namun nasib tidak menyebelahi pasukan negara.

Previous
Next Post »
loading...