loading...

KFA Pertimbang Beri Ganjaran Jika Kedah Juara Piala Malaysia

ALOR SETAR – Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA) akan mempertimbangkan ganjaran setimpal kepada pemain sekiranya Kedah menjuarai Piala Malaysia musim ini.

 

Menteri Besar yang juga Presiden KFA, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah berkata prestasi ditunjukkan pemain pada masa ini amat baik dan berhak menerima ganjaran sekiranya menjulang piala berprestij itu.

 

“Saya harap mereka mengekalkan rentak permainan bagi membolehkan pasukan Lang Merah mara ke final, sekali gus menjuarai Piala Malaysia,” katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan bas KFA di Wisma Darul Aman di sini, Selasa.

 

KFA menerima tajaan bas bernilai RM1 juta daripada Syarikat Cosmic Ekspres selepas menunjukkan prestasi cemerlang dengan menjadi naib juara Piala Malaysia musim lepas.

 

Skuad Kedah kini berada pada kedudukan ketiga Liga Super dan layak ke perlawanan suku akhir Piala Malaysia.

 

Pasukan itu mencatat keputusan seri tanpa jaringan ketika menentang Negeri Sembilan pada suku akhir pertama Piala Malaysia di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi pada Ahad lepas.

 

Perlawanan suku akhir kedua akan berlangsung di Stadium Darul Aman di sini, pada 17 September ini.

 

Ahmad Bashah turut meminta penyokong skuad Lang Merah untuk terus memberi sokongan bagi menyemarakkan semangat pemain, sekali gus mempamerkan aksi yang cemerlang.

 

Sementara itu, beliau berkata bas dua tingkat berkenaan yang turut dilengkapi ruang perbincangan akan memberi keselesaan kepada pemain khususnya ketika bertandang ke gelanggang lawan.

 

“Syarikat Cosmic juga bersetuju melakukan penyelenggaraan secara percuma selama dua tahun,” katanya. – BERNAMA



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW
Previous
Next Post »
loading...