loading...

Warga Tua Ceria Sambut Aidilfitri Di Rumah Baru Sumbangan TNB

KUALA LUMPUR – Sambutan Aidilfitri tahun ini lebih bermakna buat seorang warga tua yang dapat merayakannya di rumah baharu lebih selesa, hasil ihsan Tenaga Nasional Bhd (TNB) menerusi Projek Baiti Jannati.

 

Kamaruzaman Ahmad, 61, dari Kampung Klang Gate Baru dekat sini, sebelum ini tinggal bersendirian di rumah pusaka usang peninggalan arwah ibu bapa yang berusia lebih 40 tahun.

 

Bagaimanapun, dia tidak dapat membaiki rumah reput dimakan anai-anai dan bumbung bocor itu berikutan kesempitan wang.

 

“Tidur saya tidak pernah lena kerana bimbang memikirkan keadaan cuaca sepanjang malam. Sebelum ini, kerap berlaku atap rumah diterbangkan angin.

 

“Saya bekerja sebagai pemandu sambilan, pendapatan memang tidak tetap dan cuma bergantung kepada duit simpanan untuk menyambung kehidupan.

 

“Saya pernah bekerja bersama syarikat perkapalan dan hidup merantau sebelum pulang 20 tahun lalu kerana mahu menjaga ibu sebelum dia meninggal dunia 10 tahun lalu,” katanya ketika ditemui selepas majlis penyerahan kunci rumah baharunya, hari ini.

 

Kamaruzaman terpilih sebagai penerima selepas namanya diberikan oleh penghulu kampung kepada pihak TNB.

 

Mengakui pemberian itu besar maknanya, beliau berterima kasih kepada TNB yang prihatin dengan kehidupan warga tua sepertinya dan mereka yang terbabit memohon bantuan bagi pihaknya. – BH



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW
Previous
Next Post »
loading...