loading...

5 Anugerah Baharu Diwujudkan – AIM 22

KUALA LUMPUR – Sebanyak 5 anugerah baru diwujudkan dan akan dipertandingan dalam Anugerah Industri Muzik 22 akan datang.

 

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Penganjur AIM 22, Rosmin Hashim, anugerah baharu ini diwujudkan bagi menghargai sumbangan syarikat-syarikat rakaman yang telah memberi impak terhadap industri muzik tanah air.

 

“Anugerah-anugerah baru ini diperkenalkan adalah untuk mencerminkan pasaran muzik semasa dan juga untuk mengiktiraf syarikat-syarikat rakaman yang memberi sumbangan yang cukup besar dalam industri muzik tempatan.

 

“Sebelum ini tiada kategori-kategori yang mengiktiraf syarikat rakaman tetapi mulai tahun ini akan ada 4 kategori yang mengiktiraf sumbangan yang besar kepada syarikt rakaman,” katanya ketika seidang media di Parkroyal Hotel semalam.

 

5 anugerah baharu yang diwujudkan ialah Lagu Muat Turun Paling Tinggi, Lagu Strim Paling Tinggi, Video Muzik Rasmi Paling Tinggi Ditonton di Youtube, Jualan Lagu Nada Dering Pemanggil Paling Tinggi dan Penyanyi Malaysia Terbaik.

 

19 Kategori lama dikekalkan namun kategori Lagu bahasa Melayu Terbaik Yang Dipersembahkan Oleh Artis Luar Negara digugurkan tahun ini bagi memberi tumpuan kepada pengiktirafan kepada artis tempatan.

 

Dalam pada itu, tempoh Pencalonan dibuka pada 29 Jun sehinggan 29 Julai 2016 tepat jam 5 petang dan borang -borang pencalonan hendaklah diserahkan ke Pejabat persatuan Industri Rakaman Muzik dan borang pencalonan boleh dimuat turun di laman sesawang AIM, www.aim.org.my. -SuaraTV

 

 



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW
Previous
Next Post »
loading...