loading...

Malaysia Kutuk Serangan Pengganas Di Istanbul – Wisma Putra

KUALA LUMPUR – Malaysia mengutuk sekeras-kerasnya serangan pengganas yang berlaku di Lapangan Terbang Ataturk, Istanbul, yang meragut 36 nyawa dan mencederakan 147 orang.

 

Kerajaan Malaysia merakamkan ucapan simpati dan takziah kepada kerajaan serta rakyat Turki dan keluarga serta mangsa yang terbabit dalam serangan itu.

 

“Malaysia menganggap tindakan keganasan ini tidak berperikemanusiaan dan berharap pihak bertanggungjawab akan dibawa ke muka pengadilan.

 

“Setakat ini tiada rakyat Malaysia dilaporkan terbabit dalam kejadian ini,” kata kenyataan dikeluarkan Wisma Putra di sini, hari ini.

 

Kementerian Luar melalui Kedutaan Besar Malaysia di Ankara akan terus memantau situasi ini.

 

Kementerian ingin mengingatkan rakyat Malaysia yang bermastautin atau melawat Turki supaya sentiasa mengutamakan keselamatan dan memantau suasana sekeliling serta mematuhi nasihat dikeluarkan Kerajaan Turki.

 

Rakyat Malaysia yang memerlukan bantuan konsular, boleh menghubungi Kedutaan Besar Malaysia di Ankara atau Wisma Putra.

 

Kedutaan Besar Malaysia terletak di Ankara 58, Mahatma Gandhi CaddesiGaziosmanpasa Cankaya 06700 Ankara.

 

Untuk maklumat lanjut boleh menghubungi talian telefon +(90)312-4463547; +(90)312-4463548 atau melalui faksimili +(90)312-4464130.

 

Orang ramai juga boleh menghubungi menerusi e-mel di mwankara@kln.gov.my embassymalaysia.ankara@gmail.com, selain maklumat lanjut di Facebook Kedutaan Malaysia di Ankara.

 

Maklumat juga boleh diperoleh melalui Wisma Putra (Konsular) di 03-88874530/4047.

 

Sementara itu, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi turut mengutuk kejadian itu dan mendoakan mangsa yang terkorban. – BH



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW
Previous
Next Post »
loading...