loading...

Adakah Mahathir sedang risau?

Tulisan asal oleh :

Salleh Said Keruak, Blog Salleh Said Keruak, 29 September 2016.

 

Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beberapa penulis blog yang pada masa lalu pernah menyokong beliau telah menukar kesetiaan mereka dan kini menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

 

Apa yang perlu diberikan perhatian adalah bahawa beberapa penulis blog yang Mahathir katakan ini sebenarnya memihak kepada Mukhriz dan bekerja rapat dengan beliau sejak tahun 2006. Oleh itu mereka tahu bahawa rancangannya adalah untuk menjadikan Mukhriz sebagai Perdana Menteri. Namun mereka meninggalkan Mukhriz pada 2015, yang mengatakan banyak tentang tahap keyakinan mereka.

 

Mahathir berkata penulis-penulis blog ini telah dibeli. Sesiapa yang tidak menyokong Mahathir sedang ‘ makan dedak’ atau telah dibeli. Adakah beliau berkata bahawa mereka semua yang menyokong beliau juga berbuat demikian kerana mereka telah dibeli?

 

Mahathir memanggil semua mereka yang menyokong Najib sebagai ‘Little Goebbels’. Ironinya inilah juga apa yang mereka pernah katakan tentang mereka yang bekerja untuk Mahathir ketika beliau menjadi Perdana Menteri. Malah, mereka juga pernah merujuk kepada Mahathir sebagai ‘Hitler’, yang bermaksud seorang pemimpin megalomaniac yang menuduh nombor duanya dengan liwat sebagai alasan untuk menyingkirkannya.

 

Ia adalah satu keadilan puitis apabila apa yang dikatakan tentang Mahathir, beliau kini berkata perkara yang sama tentang Najib.

 

Mahathir berkata, mungkin telah terdapat banyak dakwaan yang dibuat terhadap beliau semasa beliau menjadi PM tetapi tidak ada yang telah dibuktikan. Tetapi apabila ianya berkenaan Najib, Mahathir berkata bahawa PM mesti membuktikan bahawa dia tidak bersalah.

 

Pada tahun 1987, Mahathir berkata beliau tidak akan meletak jawatan jika pun beliau menang dengan hanya satu undi. Mungkin Mahathir gagal untuk menyedari bahawa Najib menang tanpa bertanding. Jadi mengapa Najib perlu mendengar kata Mahathir dan berundur?

 

Mahathir kedengaran seolah-olah seperti orang yang sangat kebimbangan. Dan beliau berfikir jika anda tidak menyokong beliau maka anda adalah penjahat atau telah dibeli. Mahathir selama ini memang seorang yang tidak pandai membaca perwatakan orang.

 
Link asal artikel:
http://ift.tt/1iYjenR



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW
Previous
Next Post »
loading...