loading...

Yazid Kamaruzuan kembali beraksi di Australia

Korang minat main Futsall? Kalau korang selalu main dalam kejohanan tempatan mungkin korang pernah terserempak dengan pemain yang berwajah macam ‘mat saleh’ ni. Walaupun paras rupanya saling tak tumpah macam pelakon Hollywood tapi sebenarnya dia merupakan anak tempatan dan boleh bercakap Melayu.

Pemain futsal berdarah kacukan itu adalah Yazid Kamaruzuan bakal mendapat peluang beraksi di kelab futsal di Australia. Kelab Vic Vipers FC menjadi lokasi persinggahan pemain yang pernah menyarung jersi pasukan futsal kebangsaan ini.
Yazid yang baru berusia 26 tahun ini beraksi bersama pasukan Kuantan Rangers dan pernah membantu Melaka United menjuarai liga pada musim lalu.

Beliau juga bakal mencipta sejarah untuk beraksi dalam kejohanan kelab AFC 2018 yang akan berlangsung di Indonesia pada awal Ogos depan bersama kelab barunya itu.
Ini juga akan menobatkan beliau selaku pemain Malaysia pertama yang akan beraksi dalam kejohanan berprestij itu.
Sebelum berlepas ke Australia beliau sempat beraksi 2 perlawanan bersama pasukan Kuantan Rangers untuk memungut 4 mata.
Semoga berjaya Yazid. Jamal pernah main futsal lawan team diorang ni dulu. Memang power dia ni. Tapi sepower-power Yazid ni, Jamal lebih tabik spring dengan idola Jamal iaitu Abang Jamal Bertam Ulu (Melaka United). Memang class… Nama pun dah serupa.

Previous
Next Post »
loading...