loading...

Goh Soon Huat/Shevon juarai Terbuka Singapura tumpaskan juara Olimpik

Pasangan beregu campuran negara, Goh Soon Huat/Shevon Jemie Lai membuktikan bahawa ranking bukan penentu segalanya apabila berjaya menumbangkan pasangan no 1 dunia yang juga juara Olimpik 2016, Liliyana Natsir/Tontowi Ahmad dari Indonesia.
Kejayaan itu terhasil dalam perlawanan akhir Kejohanan Terbuka Singapura pada Ahad. Pasangan negara yang berada di kedudukan ke-8 dunia mengambil masa 36 minit untuk menumbangkan pasangan pilihan pertama itu dengan keputusan 21-19, 21-21-18 dalam perlawanan yang berlangsung sengit.
Atas kejayaan ini Soon Huat/Shevon berjaya membawa pulang US$28,045 selaku pemenang buat kali pertama.

Shevon berkata bahawa perancangan mereka adalah untuk melakukan aksi serangan bagi mendapatkan mata-mata berharga. Mereka juga berabgngga berhadapan dengan pasangan beregu campuran negara yang juga merupakan pasangan berpengalaman serta telah banyak menjuarai kejohanan bertaraf antarabangsa selain menjadi juara Olimpik.
Shevon juga menyatakan bahawa kemenangan ini akan memberikan suntikan moral untuk mereka beraksi dalam kejohanan Dunia yang akan berlangsung pada hujung bulan ini di Nanjing, China.
Shevon mula bergandingan dengan Soon Huat yang juga bekas pemain perseorangan negara pada November 2016 dan pernah menjuarai kejohanan Terbuka Jerman pada Mac tahun ini.
– BERNAMA

Previous
Next Post »
loading...