loading...

Rujukan Soalan Peperiksaan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 / A29

Peperiksaan online bagi memasuki perkhidmatan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A29 dan A41 akan berlangsung pada 3 oktober 2017 tidak lama lagi. Adakah anda antara calon yang terpilih? Tahniah saya ucapkan! Tidak ramai yang terpilih untuk mengikuti Peperiksaan Pegawai Trafik Kawalan Udara ini melainkan yang bertuah sahaja. Berikut adalah contoh SMS yang bakal diterima oleh calon yang berjaya dijemput peperiksaan online.

Soalan Peperiksaan Pegawai Kawalan Trafik Udara


Berdasarkan iklan yang dikeluarkan beberapa bulan yang lalu, terdapat 80 kekosongan yang ditawarkan untuk jawatan tersebut. 40 kekosongan jawatan untuk Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 dan 40 tawaran jawatan untuk pengisian Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A29. Rebutlahpeluang keemasan ini untuk menjadi salah seorang penjawat awam Malaysia!

Cara Untuk Semakan Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41

Sekiranya anda pernah memohon untuk jawatan Pegawai Kawalan Trafik Udara tetapi tidak menerima SMS dan Email. Anda boleh terus semak ke link http://ift.tt/2xhL8FO SEKARANG !

Contoh Soalan Peperiksaan Pegawai Kawalan Trafik Udara

Caranya mudah sahaja.

  1. Anda terus ke link http://ift.tt/2xhL8FO
  2. Masukkan No. Kad Pengenalan
  3. Anda akan dapat result sama ada layak mahupun tidak


Rujukan Soalan Peperiksaan Pegawai Kawalan Trafik Udara


Penerangan Format Peperiksaan Pegawai Trafik Kawalan Udara Gred A41/A29
Pengambilan jawatan ini adalah di bawah Jabatan Perkhidmatan Awam atau DCA. Penting bagi anda untuk membuat persediaan awal sekiranya terpilih. Untuk Maklumat pencalon, Peperiksaan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 akan dijalankan secara serentak dengan Peperiksaan Online Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A29. Jadi, calon hanya perlu menjalani satu peperiksaan sahaja iaitu Peperiksaan Online Memasuki Perkhidmatan Pegawai Kawalan Trafik Gred A41

Logo Soalan Peperiksaan Pegawai Kawalan Trafik Udara

Dalam seksyen ini, calon dikehendaki mengetahui secara umum berkaitan bidang kerja sosial, integrasi nasional, keharmonian dan perpaduan negara, teknologi maklumat dan komunikasi, dasar-dasar awam dan pentadbiran negara serta lain-lain perkembangan semasa didalam dan luar negara.

Tarikh Peperiksaan : 03 OKTOBER 2017 (SELASA)
  • Seksyen A : 08:00 PM – 08:40 PM
  • Seksyen B : 08:55 PM – 09:40 PM

Sila layari laman web :

Diharap kesemua calon yang terpilih dalam menduduki peperiksaan ini bersedia pada sesi dan masa yang sama, bermula pada jam 8:00 malam hingga 9:40 malam.

Contoh Soalan Seksyen A Pegawai Kawalan Trafik Udara A41
Kebiasanyaan dalam Soalan Seksyen A Pengetahuan Am yang terdiri daripada soalan mengenai Negara Malaysia & Alam Sekeliling

CONTOH SOALAN :

1. Lapangan Terbang Antarabangsa Senai juga dikenali sebagai

A. Lapangan Terbang Antarabangsa Sultan Ismail Petra
B. Lapangan Terbang Antarabangsa Sultan Ismail
C. Lapangan Terbang Antarabangsa Sultan Azlan Shah
D. Lapangan Terbang Antarabangsa Tengku Ibrahim

Contoh Soalan Seksyen B Pegawai Kawalan Trafik Udara A41
Kebiasaanya dalam soalan seksyen B Daya Menyelesaikan Masalah

CONTOH SOALAN :

1. If 16 X 16 X 16 = 8 X 8 X P, then P = ?
A 4
B 8
C 48
D 64

Peperiksaan Online Memasuki Perkhidmatan Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A29
Tarikh Peperiksaan : 03 OKTOBER 2017 (SELASA)
Seksyen A : 08:00 PM – 08:40 PM
Seksyen B : 08:55 PM – 09:40 PM
Sila layari laman web :

Contoh Soalan Seksyen A Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara A29
Kebiasanyaan dalam Soalan Seksyen A Pengetahuan Am yang terdiri daripada soalan mengenai Negara Malaysia & Alam Sekeliling

CONTOH SOALAN :

1. Lapangan Terbang Antarabangsa Senai juga dikenali sebagai

A. Lapangan Terbang Antarabangsa Sultan Ismail Petra
B. Lapangan Terbang Antarabangsa Sultan Ismail
C. Lapangan Terbang Antarabangsa Sultan Azlan Shah
D. Lapangan Terbang Antarabangsa Tengku Ibrahim

Contoh Soalan Seksyen B Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara A29
Kebiasaanya dalam soalan seksyen B Daya Menyelesaikan Masalah

CONTOH SOALAN :

1. If 16 X 16 X 16 = 8 X 8 X P, then P = ?
A 4
B 8
C 48
D 64

Kenali Perbezaan Tugas Pegawai Trafik Kawalan Udara Gred A41 dan Gred A29
Pegawai Trafik Kawalan Udara Gred A41 - Bertanggungjawab memberikan perkhidmatan kawalan trafik ‘Area Control’ di dalam ruang udara Malaysia selaras dengan peraturan-peraturan yang terkandung di dalam Manual Arahan Operasi (M.O.I) dan Unit Arahan Operasi (U.O.I) dan sebagainya dengan memberi panduan, arahan dan kebenaran kepada juruterbang bagi membantu mereka supaya dapat mengendalikan pesawat dengan selamat, teratur dan pantas.

kawalan trafik udara.JPG

Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A29 - Bertanggungjawab memberikan perkhidmatan 'Aerodrome/Approach Control' kepada semua juruterbang/pesawat di dalam ruang udara Malaysia selaras dengan peraturan-peraturan yang terkandung di dalam Manual Arahan Operasi (M.O.I), Unit Arahan Operasi (U.O.I) dan sebagainya serta mengendalikan data-data operasi untuk kegunaan kawalan trafik udara.


Ringkasan Skop Kerja Pegawai Trafik Kawalan Udara Gred A41 / A29
Pegawai Kawalan Trafik Udara & Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara yang akan dijalankan oleh SPA Malaysia bertujuan untuk mengukur kebolehan daya pemikiran calon. Calon akan diuji dengan kemahiran mengaplikasikan maklumat yang dipelajari ketika pembelajaran dan juga pengalaman. Matlamat utama peperiksaan tersebut ialah untuk menguji kebolehan calon yang datang daripada pelbagai latar belakang akademik dengan format soalan peperiksaan online Pegawai Kawalan Trafik Udara & Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara.

shutterstock_133453709.jpg

Kenapa anda perlu lulus dalam Peperiksaan Pegawai Trafik Kawalan Udara Gred A41/ A29?
Peperiksaan online SPA ini merupakan langkah pertama yang perlu calon hadapi sebelum layak disenaraikan untuk memasuki tapisan berikutnya. Percaya ianya bukan mudah jika anda tidak membuat persediaan awal. Persaingan amat sengit dalam bidang ini. Hanya beberapa orang sahaja yang akan diterima untuk jawatan yang ditawarkan.


Ya! Tiada cara mudah untuk lulus peperiksaan! Apapun peperiksaan yang anda hadapi sebagai ujian memandu sekalipun, jika tiada persiapan, nota dan contoh soalan memang susah nak lulus. Begitu juga dengan Peperiksaan Online Pegawai Trafik Kawalan  Udara Gred A41 dan Penolong Pegawai Trafik Kawalan Udara A29. Pastikan anda betul-betul kaji mengenai bidang yang anda ceburi dan membuat persiapan awal sebelum menghadapi peperiksaan yang bakal berlangsung nanti.
Panduan Lengkap Skema dan soalan Peperiksaan Pegawai Trafik Kawalan Udara Gred A41/A29
Pelbagai rujukan yang boleh didapati untuk lulus peperiksaan ini. Malah, pelbagai tip untuk lulus peperiksaan dan contoh soalan ada disediakan. Calon hanya perlu kaji atau baca sahaja rujukan yang diberikan untuk lulus dengan cemerlang dalam peperiksaan Pegawai Trafik Kawalan  Udara Gred A41 dan Penolong Pegawai Trafik Kawalan Udara A29

Pakej ini mengandungi Contoh soalan Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara & Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara, tip-tip dan panduan untuk anda menjawab soalan ini secara online dengan lengkap sekali.
exam-pegawai-eksekutif-lhdn-20-sept-2017.jpg

Dapatkan segera Panduan Lengkap ini sekarang!! Tekan link http://ift.tt/2xhLb4s (012-5336713) ini UNTUK TERUS KE WHATSAPP SEKARANG ! atau boleh terus ke http://ift.tt/2fBJzbE (Channel Telegram)


Oleh itu, calon bolehlah membuat persediaan awal untuk menghadapi peperiksaan tersebut. Panduan yang diberikan sememangnya berkaitan dengan topik peperiksaan yang berkemungkinan akan keluar dalam exam tersebut.

Jangan risau, skema dan cara menjawab soalan yang bakal keluar nanti juga akan ditunjukkan agar anda lulus dengan cemerlang dalam peperiksaan Pegawai Trafik Kawalan  Udara Gred A41 dan Penolong Pegawai Trafik Kawalan Udara A29. Dalam rujukan ini juga ada diselitkan tugas-tugas seorang Pegawai Trafik Kawalan  Udara Gred A41 dan Penolong Pegawai Trafik Kawalan Udara A29 agar anda tahu akan tugas kerja yang bakal anda galak nanti.

Testimoni Pelajar Yang Prof Hariz Bantu Untuk Lulus Exam Online Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41/ A29
Beribu-ribu calon telah berjaya menghadapi peperiksaan online setelah mendapatkan rujukan lengkap dan contoh yang diberikan sebelum menduduki peperiksaan. Sekiranya anda berusaha dan mengikut panduan yang betul, sudah pastinya kejayaan milik anda.

Panduan-Rujukan-Lengkap-Peperiksaan-Online.jpg
Bukan mudah nak masuk kerja kerajaan jika tiada persediaan memang tipis juga harapan untuk diterima. Jangan risau kerana ada panduan yang lengkap untuk anda jadikan rujukan menduduki temuduga nanti. Semoga Berjaya!

TEKAN LINK http://ift.tt/2xhLb4s (012-5336713) ini UNTUK TERUS KE WHATSAPP SEKARANG ! atau boleh terus ke http://ift.tt/2fBJzbE (Channel Telegram)

Previous
Next Post »
loading...