loading...

Scha Mahu Dedahkan Anak Lakukan Solat Terawih


PELAKON Scha Alyahya berkata, kedatangan Ramadan pada tahun ini memang dinantikan kerana dia ingin membawa anaknya, Lara Alana melakukan solat tarawih bersama-sama.

Image result for Scha Alyahya

Jelas isteri kepada Awal Ashaari ini, dia ingin mendedahkan Lara tentang amalan dan keseronokan bulan Ramadan.

"Tahun ini kali pertama saya akan bawa Lara sembahyang terawih bersama-sama kerana ingin memberinya pengalaman dan merasai keindahan Ramadan.

"Mungkin dia masih kecil dan agak lasak selain belum boleh memahami tetapi tak mengapa kerana dari kecil kita kena dedahkan.

"Ia juga sebagai memori untuk kami anak-beranak apabila dia besar nanti," katanya.

Scha ditemui pada majlis pelancaran ikon Jakel Barulah Raya yang diadakan di Jakel Mall di sini, Khamis.

Pada acara itu, Scha bersama Awal serta beberapa artis terkenal lain seperti Aaron Aziz, Harith Iskander, Nabil Ahmad, Janna Nick dan Rozita Che Wan turut melancarkan koleksi khas bersama gedung kain terkenal itu.

Dalam pada itu, Scha berkata, selain ingin memberikan tumpuan kepada ibadah, bulan Ramadan ini juga dia akan sibuk di lokasi penggambaran drama bersiri Tiga Dara arahan Dira Abu Zahar.

Selain itu, Scha bersama Awal juga akan mengambil peluang bagi mempromosikan koleksi hari raya mereka bersama peminat selain menghadiri acara-acara berbuka puasa.

"Tahun sebelum ini apabila tiba Ramadan selalunya saya memang jarang mengambil sebarang tawaran berlakon tetapi tahun ini nampaknya kena bekerja.

"Sambil-sambil itu promosikan baju raya keluaran kami dan dapatlah kumpul sedikit wang untuk persiapan raya," ujarnya.

Previous
Next Post »
loading...