loading...

Penampilan Terbaru Saiful Malaysia Idol Serupa Mak Nyah?

SEDANG leka menyiapkan kenyataan daripada pelakon comel, Nora Danish mengenai namanya yang terpalit gara-gara kontroversi yang melanda industri hiburan sepanjang minggu ini, Zubir menerima sampul surat bersaiz A4. Apabila dibuka isi kandungannya, Zubir terkejut kerana ia mengandungi empat keping gambar ‘drag’ seorang bintang realiti yang Zubir kenal sangat wajahnya, Saiful Malaysian Idol (MI)! 

Image result for saiful malaysia idol mak nyah
Satu daripada gambar berkenaan, memaparkan wajah solo Saiful dan tertera di bawah gambar berkenaan dengan tulisan tangan – ‘Saiful Malaysia Idol 1’. Tiga keping lagi gambar berkenaan memaparkan Saiful bersama beberapa rakan wanita yang mungkin sedang berhibur di pusat hiburan atau sedang menjayakan sebuah pertunjukan fesyen.
Zubir pula tidak mengenali Saiful secara dekat, tahu tahulah dia adalah bintang kelahiran MI musim pertama apabila juara memihak kepada Jaclyn Victor. Bagi Zubir, sesuatu yang unik pada diri Saiful atau Mohd Saiful Bakeri ialah wajah lelakinya yang ‘cantik’! Silap pandang, mungkin orang boleh buat tafsiran, Saiful seorang perempuan, tapi hakikatnya dia adalah seorang lelaki, kelahiran Kuching, Sarawak.
Zubir juga sering mendengar lagu saduran popular Saiful, Ku Juga Mencintaimu dan dia juga baru lahir dengan album keduanya, Aku Ada Di Sini, terbitan Sony BMG Music Entertainment.
Pun begitu, sebelum ini Zubir pernah terdengar ura-ura, kerana memiliki wajah lelaki ‘cantik’, kononnya Saiful gemar bersolek tebal, selain suka mengenakan pakaian perempuan pada waktu malam. Zubir juga pernah terbaca gosip mengenainya, namun Saiful sudah pun membuat penafian mengenai perkara itu.
“Saya memang lelaki tulen dan saya tidak perlu untuk membuktikan apa-apa semata-mata untuk memuaskan hati semua pihak. Lagipun, tak semua lelaki yang berjambang dan bermisai itu tulen,” kata Saiful mempertahankan dirinya apabila kenyataannya itu pernah disiarkan menerusi Berita Harian terbitan 3 Mac 2007.
Kini, gambar transformasi Saiful kepada seorang ‘wanita’ singgah ke tangan Zubir. Zubir pula tidak mahu membuat sebarang andaian yang bukan-bukan kerana pastinya Saiful ada alasan tersendiri mengenai gambar yang disebarkan kepada pihak media massa itu. Mungkin juga Saiful ingin membuat penafian, gambar itu bukan dirinya dan ia adalah pelanduk dua serupa seperti yang pernah dijelaskan Saiful kepada wartawan sebelum ini.
Biarlah pembaca B*Pop dan peminat Saiful menjadi hakim, sekali gus ‘menjatuhkan hukuman’ sama ada gambar ‘drag’ yang disiarkan ini milik Saiful atau orang lain atau mungkin ini juga satu fitnah untuk memburuk-burukkan lagi imej Saiful sebagai penyanyi.
Sebenarnya Zubir kasihan juga melihat perjalanan seni Saiful yang boleh dikatakan agak perlahan dibandingkan dengan bintang realiti lain. Zubir juga pernah melihat Saiful menangis di depan wartawan yang menemubualnya apabila bercakap mengenai penjualan albumnya yang kurang mendapat sambutan apabila kehadiran album barunya seolah-olah di pandang sepi.
Beginilah Saiful, bukan mudah bergelar seorang bintang atau artis realiti yang pastinya berdepan dengan persaingan. Bukanlah hendak menuduh sebarangan, tapi sekiranya benar Saiful terperangkap dengan krisis identiti yang serius, masih belum terlambat dia memperbetulkan kesilapannya.
Previous
Next Post »
loading...