loading...

Kes Anak Rogol Ibu , Ibu Setuju Tarik Kes, Tapi Ada SYARAT ! Hakim Sampai TERDUDUK Dengar Syarat Ibu Ni !


Seorang pekerja kilang dibenarkan ikat jamin RM8,000 selepas mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Taiping atas pertuduhan merogol ibu kandung berusia 49 tahun dalam kejadian 8 Mac lalu.

Lelaki berusia 21 tahun itu minta dibicarakan ketika pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Hakim Mohd Sabri Ismail.
Mengikut pertuduhan, tertuduh didakwa melakukan perbuatan itu kira-kira jam 7 malam pada 8 Mac lalu di rumahnya di Kamunting.

Pertuduhan dikemukakan mengikut Seksyen 376 (3) Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman penjara tidak kurang lapan tahun dan tidak melebihi 30 tahun serta sebatan jika sabit kesalahan.

Kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Safiyatun Ahmadun dan tertuduh diwakili peguam, M Kathan.
Pihak pendakwaan sebelum itu memohon mahkamah tidak membenarkan ikat jamin terhadap tertuduh berikutan tinggal serumah bersama mangsa dan boleh mendekati mangsa.

Bagaimanapun, mahkamah membenarkan jaminan RM8,000 dengan seorang penjamin dikenakan terhadap tertuduh dan menetapkan 21 April depan sebagai tarikh sebutan semula kes.
Kathan berkata, anak guamnya hanya bekerja sebagai buruh kilang dengan pendapatan RM1,100 sebulan dan masih perlu menanggung tiga lagi adik yang berusia 17, 14 dan 12 tahun.
Sementara itu, seorang ahli keluarga tertuduh berkata, ibu mereka bersetuju menarik semula kes berkenaan, namun dengan syarat tidak lagi tinggal bersama.

Katanya, keputusan itu dibuat setelah memikirkan hukuman yang akan diterima tertuduh sekiranya didapati bersalah kelak.
“Dia pasti akan dipenjara lama dan usia ibu juga sudah menjangkau 49 tahun, namun dengan syarat dia tidak lagi tinggal di sini,” katanya.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Taiping, Asisten Komisioner Harrith Kam Abdullah berkata, pihaknya belum menerima sebarang permohonan untuk menarik semula laporan yang dibuat.
Previous
Next Post »
loading...