loading...

Connie keluarkan duit sendiri untuk berlatih

Sanggup tak korang keluarkan duit sendiri semata-mata untuk berlatih ? Bukan RM100 atau RM1,000 tapi RM10,000 terpaksa dikeluarkan oleh atlet lempar cakera wanita negara Choo Kang Ni.
Jamal memang respek lah kat Choo Kang Ni atau lebih dikenali dengan Connie ni. Bukan sikit perbelanjaan yang dikeluarkan semata-mata mahu berlatih dan bertanding di Eropah dalam tempoh sebulan.

Atlet berasal dari Muar ini merupakan pemegang rekod kebangsaan iaitu dengan catatan 47.91 meter ingin meningkatkan lagi prestasi bagi melepasi catatan 50 meter. Kesanggupan atlet berusia 24 tahun ini bagi merasai sendiri bertarung dengan jaguh-jaguh yang lebih handal.
Beliau yang juga merupakan pemenang pingat perak Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 itu kini berlatih di Nitra, Slovakia bersama jurulatihnya, Frantisek Petrovic dan jaguh lempar cakera lelaki, Muhammad Irfan Shamsuddin. Connie akan beraksi pada kejohanan pertama di Belgium, Sabtu ini sebelum menyertai dua lagi kejohanan sebelum pulang ke tanah air pada 23 Julai depan.
Sumber :- KOsmo

Jamal rasa pengorbanan yang tidak dilakukan oleh Connie ini berbaloi.Betapa kuatnya semangat beliau dalam berkorban untuk maju ke hadapan bagi memastikan prestasi dapat dipertingkatkan. Kalau Jamal lah, belum tentu sanggup nak keluarkan duit sendiri.

Previous
Next Post »
loading...