loading...

Aku rasa menyesal ajak kau bertunang' - Lelaki ini pasrah bakal isterinya mengaku terpaksa bertunang


Wanita yang disangka boleh menjadi teman sehidup semati, rupanya berpura-pura mencintai lelaki bernama Khairul ini. Betapa remuknya hati Khairul apabila wanita itu mengaku bahawa dia terpaksa menerima lamaran pertunangannya, malah wanita itu sanggup melemparkan perkataan kesat terhadapnya. 

"Aku rasa menyesal ajak kau bertunang. Rupanya dari sebelum tunang lagi, kau dah tak ada hati pada aku.

"Selama ini semuanya bohong kata-kata kau yang kau sayangkan aku apa semua. Bila dah macam ini, baru kau nak cakap terus terang? Bagus. 

"Macam itu saja kau buang aku. Kau memang hebat Khairatul. Cantik permainan kau. Sampai kawan aku pun kau nak try, kan? Hebat!," demikian terjemahan dari bahasa asalnya, bahasa WeChat.





Berdasarkan gambar, Khairul telah bertunang dengan wanita itu pada jam 4.32 petang, bulan Mei 2017. Namun kecundang di tengah jalan. 
Dua gambar perbualan WhatsApp antara Khairul dan wanita berkenaan yang ditulis namanya sebagai 'My Wife' menunjukkan wanita itu mengaku bahawa dia sudah lama tawar hati dengannya. 

"Aku dah cakap, aku dah tawar hati lama dah. But* la, dah lama. Aku sampai nak menangis pun dah tak boleh nak menangis," jelas bekas tunangnya.


"Habis, yang bertunang itu? Memang sejak dari bertunang tak ada hatilah? Kau nak bertunang dengan aku sebab kau terpaksa, kan? Baguslah kau dah mengaku," kata Khairul.

"Kau yang nak kita kahwin, kan? Iye, sebab terpaksa. Biar aku mengaku sekarang. Jadi lupakanlah saja aku," balas bekas tunangnya. 

"Kau sengaja kan buat semua ini? Memang aku dah tahu, kau takut sebab aku fight kes kan? Haha! Bagus Maya," kata Khairul lagi. 

Carian di Facebook tidak berjaya menemui individu bernama Khairul, yang dipercayai telah menyahaktifkan akaun Facebooknya berikutan status viral itu. 

Sementara itu di media sosial, netizen menasihatkan Khairul melupakan saja apa yang telah berlaku dan meneruskan kehidupan seperti biasa. 


Apa pun kejadian hari ini, apa pun nasihat orang, hadapilah dengan hati yang tenang. Bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor. Semoga Khairul tabah menghadapi dugaannya. 
Previous
Next Post »
loading...