loading...

Berimej Seksi , Bapa Balqis Mahu Anaknya Selesa Berpaikaian

SEKIRANYA anda antara pengikut laman Instagram milik pelakon cilik Puteri Balqis Azizi, 10, pasti anda perasan hampir kesemua gambar yang dikongsi ditutup ruangan komen. Kenapa ya?
Berkesempatan menghubungi bapa remaja itu Azizi Aziz, tahulah kami mengapa mereka mengambil langkah tersebut.



Kata Azizi, 39, semuanya kerana dia tidak mahu emosi anaknya terganggu. Berdasarkan pengalaman sebelum ini terlalu banyak komen berbaur cacian, kejian dan hinaan dilempar netizen yang sekali gus menjejaskan emosi puterinya itu.

"Benar, memang kami sengaja menutup ruangan komen pada setiap posting gambar anak saya di Instagram kerana kami tahu dia tidak kuat untuk hadapi cacian dan tohmahan orang.

"Sebagai ayah saya tahu dia dah cuba jadi yang terbaik untuk diri dan kerjaya seninya. Malangnya masih ada orang yang sengaja mahu mencari salah-silap dia," katanya kepada mStar Online.

Sehingga kini, Instagram Puteri Balqis iaitu @rockingbalqis mempunyai seramai 451 ribu pengikut di mana ibunya, Norashikin Mohd Aziz, 34, bertindak memantau setiap aktiviti pada Instagram berkenaan.

Dalam pada itu, kata Azizi, dia dan isteri sehingga hari ini cuba bersikap terbuka menerima setiap teguran selagi ia beradab dan bertempat.

Hal ini termasuklah apabila ada pihak menyuarakan isu pemakaian Puteri Balqis yang disifatkan agak seksi di laman Instagramnya.

"Siapa saya nak tutup mulut orang tetapi satu pesan saya, nak menegur biarlah kena pada caranya, InsyaAllah saya boleh terima.

"Soal berpakaian tu, pada usianya sekarang saya hanya mahu dia jujur pada diri sendiri dan selesa apa yang dia buat.

"Tiba waktunya dia membesar dan matang macam orang lain juga," ujarnya tenang.

Malah Azizi juga berharap orang ramai tidak terus 'mengikat' karekter anaknya itu dengan watak-watak yang pernah dilakonkan sebelum ini kerana anaknya juga berhak untuk mencorak kehidupan dengan cara sendiri.

Di satu sisi, Azizi turut meluahkan rasa syukur kerana puteri kesayangannya itu berjaya khatam Al Quran dan seorang yang cepat belajar.

"Saya tidak berhajat hendak mencanang perkara baik takut nanti orang cakap apa pula.

"Cukuplah saya katakan, sebagai ayah saya tidak abaikan dia dari mempelajari ilmu-ilmu agama termasuk solat," akhirinya.
Previous
Next Post »
loading...