loading...

Nokia Keluarkan Semula Telefon Popular Model 3310

BARCELONA – Nokia memperkenalkan kembali, produk mereka yang paling popular pada tahun 2000, model 3310 dengan versi warna terang.

 

Model baru mempunyai skrin yang lebih besar dan berharga hanya 49 euro ($52). Dengan 22 jam masa bercakap dan mampu bertahan sehingga sebulan berpotensi menjadikan ia sandaran untuk pengguna telefon pintar.

 

Penganalisis memuji pelancaran 3310 sebagai langkah pertama retro pintar, tetapi salah satu yang boleh mengeruhkan kemasukan semula syarikat Finland ke dalam pasaran telefon pintar global. Nokia turut melancarkan empat telefon pintar berharga sederhana antara 139-299 euro.

 

“Cinta untuk jenama adalah besar. Ia mendapat banyak kasih sayang daripada berjuta-juta dan berjuta-juta orang,” kata Ketua Eksekutif Nokia Rajeev Suri pada sidang akhbar di Kongres Dunia Mudah Alih di Barcelona, ​​pameran perdagangan tahunan terbesar di industri telekomunikasi ini.

 

Nokia pernah dikenali sebagai pembuat telefon dominan di dunia, namun pada tahun 2014 menjual operasi telefon bimbit untuk Microsoft sebanyak $7 bilion, meninggalkannya dengan perniagaan peralatan rangkaian dan portfolio paten yang besar.

 

Tetapi pada tahun lepas, ia memberikan jenama Nokia permulaan yang baru dengan melesenkan jenama peranti untuk HMD Global, sebuah syarikat baru yang diketuai oleh eksekutif bekas Nokia dan disokong oleh elektronik Cina gergasi Foxconn.

 

Penganalisis industri berkata langkah Nokia menghidupkan semula 3310 mempunyai bakat untuk menjadi salah satu daripada peranti hit 2017, menjadi tarikan kepada peminat Nokia yang lebih tua dalam pasaran yang mencari penawar kepada beban telefon pintar, manakala juga mampu menarik perhatian pengguna yang lebih muda dalam pasaran.

 

“HMD memiliki hit retro dan melayari di gembar-gembur ‘vintage’ untuk mewujudkan semula buzz sekitar jenama Nokia,” kata Thomas Husson, penganalisis peranti pengguna di Forrester Research.

 

Model asal 3310 dijual 126 juta unit, antara 12 model telefon terlaris dalam sejarah. Sembilan daripada 12 model yang mencatat jualan paling tinggi, yang dihasilkan oleh Nokia. – Awani



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW
Previous
Next Post »
loading...