loading...

Satu Lagi Mural Jalanan Menambah Kebencian Kepada Donald Trump

Donald Trump yang dilukis di mural, Lithuania sedang bercumbu dengan Presiden Rusia Vladimir Putin, kini digambarkan sedang bercumbu dengan bekas Datuk Bandar London Boris Johnson.

 

Memetik laporan Huffington Post, (The “Kiss of Death”) ini menunjukkan Donald dan Johnson, yang kedua-duanya menyokong Britain untuk meninggalkan Kesatuan Eropah.

 

Karya seni 15-kaki-tinggi ini, adalah protes mahu Britain kekal sebagai sebahagian daripada EU.

 

“Orang ramai perlu melihat imej ini dan berfikir, adakah ini masa akan datang saya mahu?” kata jurucakap Harriet Kingaby, We Are Eropah dalam satu kenyataan yang dikeluarkan pihaknya.

 

Tambahnya, jika rakyat Britain tidak mendaftar untuk mengundi dalam referendum yang akan datang pada 23 Jun depan, ia ada kemungkinan UK akan meninggalkan EU dan ia adalah jenis ‘hubungan istimewa’ (tindakan Donald) yang mungkin menjadi kenyataan.

 

Terdahulu, Trump didakwa kerap menghasut keganasan politik dan adalah seorang pendusta yang bersifat perkauman juga telah berulang kali berjanji untuk mengharamkan umat Islam, 1.6 bilion orang seluruh negara daripada memasuki AS.-SuaraTV

Previous
Next Post »
loading...