loading...

Skandal Banglo, Ali Tinju Gempur Pejabat DAP, Esok

KUALA LUMPUR – NGO Pertubuhan Pembela Nasib Melayu Malaysia (Gerakan Merah) dilaporkan akan mengempur ibu pejabat parti DAP esok petang berhubung skandal pembelian banglo mewah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

 

Menurut Presidennya, Mohd Ali Baharom pihaknya akan menghantar satu memorandum bagi mendesak DAP mengambil tindakan terhadap Guan Eng.

 

“Gerakan Merah bersama 16 NGO gabungan akan menghantar memorandum tersebut di ibu pejabat DAP bagi mendesak kepimpinan tertinggi parti itu untuk meminta Lim Guan Eng bercuti sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang.

 

“Selain mendesak mereka supaya tidak ‘double standard’ dalam kes skandal itu, kami juga akan menggesa parti itu supaya menghormati orang Melayu dan agama Islam di negara ini” katanya memetik kenyataan yang dihantar kepada SuaraTV sebentar tadi.

 

Beliau yang lebih dikenali dengan panggilan Ali Tinju itu berkata, mereka akan berkumpul di kawasan sekitar pada jam 2.00 petang sebelum berarak ke ibu pejabat DAP bagi menyerahkan memorandum tersebut.

 

Ali Tinju turut memberi jaminan himpunan yang diadakan itu bukan bersifat provokasi sambil menegaskan tiada sebarang kain rentang yang menghina parti DAP akan dibawa.

 

Pembelian banglo di Jalan Pinhorn di sini oleh Guan Eng dengan harga RM2.8 juta mencetuskan kontroversi apabila Anggota Parlimen Tasek Gelugor Datuk Shabudin Yahaya membangkitkannya pada persidangan Dewan Rakyat, dan mendakwa harga itu adalah di bawah nilai pasaran.

 

Shabudin turut meminta SPRM menyiasat penjualan beberapa bidang tanah di Pulau Pinang, yang pada asalnya dikatakan diperuntukkan bagi pembinaan rumah melalui Projek Perumahan Rakyat Termiskin. – SuaraTV

Previous
Next Post »
loading...