loading...

Orang Kuat Mahathir Sifatkan Muhyiddin Lembap

KUALA LUPUR – Tan Sri Muhyiddin Yassin disifatkan sebagai pemimpin yang ‘lembap’ dan tidak pandai memanipulasi keadaan sehingga mengakibatkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad memainkan peranan bagi gerakan menjatuhkan Datuk Seri Najib Razak.

 

Menurut orang kuat Tun Mahathir yang enggan namanya disiarkan berkata, sudah beberapa kali pihaknya memberitahu bekas Timbalan Perdana Menteri itu supaya lebih agresif ‘menyerang’ Perdana Menteri.

 

Beliau yang ditemui ketika Majlis Muafakat Selamatkan Malaysi di Pandan baru-baru ini berkata, Tun Mahathir pada asalnya mengharapkan Muhyiddin supaya menggerakkan deklarasi ataupun sebarang usaha menumbangkan Najib.

 

“Tetapi beliau (Muhyiddin) cukup perlahan, beliau tidak pandai mengambil kesempatan ketika momentum sokongan memuncak kepadanya. Ini semua kita akui akan kelemahan Muhyiddin serta (Datuk Seri) Mukhriz Mahathir.

 

“Saya sudah bercakap pada beliau (Muhyiddin) supaya lebih agresif dan menyerang bukannya bertahan. Malah, saya beritahu beliau kalau (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) berada ditempatnya ia gunakan kesempatan ini sebaik mungkin.

 

“Bila kita kata begitu, Muhyiddin berkata balik pada saya yang dia bukannya Anwar. Ketika sentimen sedang memuncak beliau boleh ke luar negara untuk bercuti,” katanya.

 

Pada majlis yang berlangsung di Pandan itu, Tun Mahathir turut berkongsi pentas dengan pembangkang bagi mendesak Perdana Menteri melepaskan jawatan disandangnya kini.

 

Lebih 1,000 hadir pada majlis itu yang turut disertai beberapa pemimpin pembangkang seperti Lim Kit Siang, Datuk Zaid Ibrahim dan Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Mohamad Sabu. – SuaraTV

Previous
Next Post »
loading...