loading...

Lagi ‘Skandal’ Guan Eng Akan Didedah

KUALA LUMPUR – Gerakan membayangkan akan mendedahkan ‘sesuatu’ selain skandal banglo yang sedang dihadapi Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam masa terdekat.

 

Setiausaha Agungnya, Datuk Liang Teck Meng bagaimanapun enggan mengulas lanjut perkara yang dimaksudkan itu sebaliknya hanya memberitahu, ia melibatkan beberapa isu yang pernah dilaporkan mengenai pemimpin nombor satu Pulau Pinang itu dalam laman sosial baru-baru ini.

 

“Kita memantau rapat semua yang dilaporkan dalam internet termasuk laman sosial. Kita akan kupas isu-isu itu. Cuma saya belum tengok dokumennya lagi,” katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Gerakan di sini hari ini.

 

Sehubungan itu, kata Teck Meng, Gerakan akan mengadakan ‘road show’ di Pulau Pinang untuk berjumpa dengan rakyat negeri itu bagi menjelaskan beberapa isu termasuk skandal banglo RM2.8 juta yang melibatkan Guan Eng.

 

Menurut beliau, ‘road show’ itu akan diadakan dengan kerjasama parti komponen lain termasuk melibatkan Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Datuk Shabudin Yahaya dan Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan.

 

“Datuk Seri Abdul Rahman dan Datuk Shabudin adalah individu yang paling tepat untuk mendedahkan skandal banglo itu,” katanya.

 

Terdahulu, beliau meminta Guan Eng berhenti mengecam serta memfitnah media kononnya bertindak sebagai ejen kerajaan melaporkan perkara tidak tepat.

 

“Dulu DAP lah yang memperjuangkan kebebasan media dan bersuara, tetapi apabila mereka menerima kritikan, mereka mengatakan media tidak adil pula,’’ tegasnya.

Previous
Next Post »
loading...